“מדליון המעברה” ותעודת הצדעה ליוצאי המעברות

“מדליון המעברה” ותעודת הצדעה ליוצאי המעברות

"מדליון המעברה" ותעודת הוקרה - הצדעה לסבלם ולתרומתם של כ-200,000 שוכני המעברות.

כפי שאחינו האשכנזים, ובצדק, העלו לדרגת מלאכי השרת את מייבשי הביצות ועמק החולה, כך יש להעלות על נס את סבלם של שוכני המעברות, שבהם התקיימה אמרת חז”ל: “אין ארץ ישראל נקנית אלא ביסורין”.

והרי, שוכני המעברות, באוהלים, בפחונים ובאזבסטונים, סבלו רבות במשך שהותם במעברה, אם בתקופת החום הלוהט, ואם בתקופת הגשמים. אתרי המעברות היו מנותקים מכבישים, מתחבורה, מטלפון ציבורי ומיתר השירותים. רבים מהם היו מתביישים להזכיר את עברם במעברה, ואנחנו ביקשנו מהם להתגאות בו.

בעצה אחת עם ידידנו הרב ישראל מאיר לאו, הפקנו “מדליון המעברה”, מצופה זהב, נתון בקופסה מהודרת, מרופדת בקטיפה כחולה, וכן ביקשנו מראש הממשלה אריאל שרון ז”ל ומהרב הראשי והראשון לציון אליהו בקשי דורון יבדל”א, שחתימותיהם יתנוססו על גבי תעודות ההוקרה ליוצאי המעברות. כך, נרשמו אלפים רבים מיוצאי המעברות. חברנו ד”ר כוכבי אזרן, פתח מדור באתר האינטרנט שלנו, ואנשי המעברות נתבקשו להעלות לאתר את זיכרונותיהם מאותה התקופה.

מאתיים וחמישים אישים ראשונים יוצאי מעברות, הוזמנו לבית הנשיא, וביניהם: שר הבטחון דאז, פואד בן-אליעזר, ח”כ עמיר פרץ, הסופר אפרים קישון, המשורר ארז ביטון, ראשי ערים ונבחרי-עם. באירוע זה הצדענו ליוצאי המעברות והענקנו לכל אחד ואחת מהם את “מדליון המעברה” ותעודת הוקרה.


לרכישת תעודת הצדעה ליוצאי המעברות 

במרכזה יודפס שמו המלא של הנרשם ו/או המונצח.
ניתן ליצור קשר טלפוני עם משרדי הפדרציה העולמית בטלפון : 02-6257377

     


מאמרים נוספים בנושא:

האנשים שנבחרו סבלו