מפלי אוזוד

מפלי אוזוד -  Cascades dOuzoud

מאת: שמואל אזנקוט © כל הזכויות שמורות למחבר

מפלי אוזוד - המפלים הגדולים והמרשימים ביותר אחד הסמלים של מרוקו.

פירוש המילה "אוזוד" בברברית הוא זיתים. המפלים זכו לשם בעקבות ריבוי עצי זית הגדלים באיזור. בסביבת המפלים קיימות  תחנות קמח המופעלות ע"י המים, בוסתנים ומסעדות מרוקניות קטנות ושלוות. ואם יתמזל מזלנו נוכל לפגוש את קופי מקק - Rhesus Macaques   שימרו על החפצים . . .

הגעה למפלים

כשעתיים וחצי נסיעה ממרקאש, בגבול בין האטלס הגבוה לאטלס התיכון, נמצאים המפלים הגבוהים והיפים ביותר במרוקו. מפלי האוזוד מרשימים ביופים וצונחים מגובה של כ-100 מטר ונשפכים אל קניון נהר אל עביד. אגב, נחל אלעביד מתפתל לאיטו בקניון צר שקירותיו מתנשאים לגובה של 400 מ', במקום קיימים מסלולים לטיולים רגליים ורכובים.  מבקרים רבים מגיעים לכאן ונהנים מהמראה המרנין במהלך כל השנה ובעיקר בקיץ החם. בשונה מאתרים רבים במרוקו ובעולם - האתר עדיין לא ממוסחר ואפשר לחוש ראשוניות.

ניתן לבקר  במפלים בשני אופנים:

ירידה ועליה במדרגות עד המפלים, להפגש בבריכה הגדולה ולעלות על רפסודות המשיטות אל מתחם למפלים. לסיום במקום לעלות חזרה, ממשיכים עם השביל שלאורכו יש דוכנים וחנויות.

או לבחור את הדרך הארוכה יותר והיפה בעייני, אם הזמן מאפשר זאת, הליכה בין הבוסתנים אל תחתית המפלים וחזרה. יש לטפס במעלה המדרגות ולהגיע לשביל החנויות המוביל למגרש החנייה. בדרך זו גם יש יותר תצפיות אל המפלים - לאוהבי הצילום.

ביקור במפלים מומלץ בשעות אחר הצהריים, בשעות אלו נוצרת קשת בשלל צבעים  מרהיבים.

כנאמר : גן עדן עלי אדמות - Heaven on Earth